ZAPRASZAMY NA ZAJĘCIA ADAPTACYJNE
Nasze Przedszkole to przyjazne miejsce, gdzie w pierwszych tygodniach pobytu w Przedszkolu pomagamy dziecku i jego rodzicom przystosować się do nowego życiowego wyzwania, jakim jest rozpoczęcie edukacji przedszkolnej.
Stwarzamy przyszłym przedszkolakom możliwość uczestnictwa w specjalnie dla nich przeznaczonych zajęciach adaptacyjnych. Zajęcia te są urozmaicone, atrakcyjne, dostosowane do wieku i potrzeb dzieci. Zawierają w sobie elementy zabaw i zajęć plastycznych, muzycznych, ruchowych. Dzięki nim dzieci i rodzice mają możliwość poznania naszego Przedszkola, przyzwyczajenia się do nowego miejsca, poznania personelu przedszkolnego i rówieśników.
HARMONOGRAM ZAJĘĆ:
07.05.2015r.
12.05.2015r.
21.05.2015r.
Godz. 14.00
Jakie zalety mają zajęcia adaptacyjne?
- Dziecko ma szansę zobaczyć, że można świetnie się bawić nie tylko w domu pod opieką rodzica.
- Maluch zaznajamia się z nowym miejscem i innymi dziećmi, paniami,
- Dziecko przyzwyczaja się do nowego rytmu w przedszkolu.
Rady na okres adaptacji:
- Staraj się dobrze bawić z dzieckiem. Twoje nastawienie jest bardzo ważne, a Twój entuzjazm się maluchowi udzieli.
- Zachęcaj malucha do brania udziału w zajęciach.
- Nie stresuj się. Twoje uczucia szybko zostaną odczytane przez dziecko. Jeśli nie panujesz nad tym, wyślij na zajęcia adaptacyjne malucha z babcią, ciocią lub inną zaprzyjaźnioną osobą.
- Po zajęciach w przedszkolu bawcie się podobnie w domu: układajcie klocki, lepcie z plasteliny, malujcie.
- Zaufaj nauczycielce. Słuchaj, co mówi i współpracuj. W ten sposób okres adaptacyjny minie w dobrej atmosferze.
- Jeśli maluch nie chce opowiadać o przedszkolu, nie wypytuj. Nic na siłę. Dziecko z czasem samo się otworzy.
- Dziecko powinno wiedzieć, że chodzenie do przedszkola nie jest pewną formą atrakcji, ale codziennością. Trzeba zachować w tym temacie stanowczość i konsekwencję. Jeśli maluch wyczuje wahanie, na pewno szybko to wykorzysta i będzie próbować postawić na swoim, co często oznacza pozostanie w domu.
- Jeśli pojawią się wątpliwości, porozmawiaj z nauczycielką. Jednak najlepiej nie przy dziecku.
- Często przytulaj dziecko, rozmawiaj, obdarzaj uwagą, bądź blisko i wykaż zrozumienie.